12 Ağustos 2008 Salı

9 Haziran 2008 Göcek-Bodrum

9 Haziran Pazartesi sabahı 07:45 uçağı ile Dalaman'a indik. Havalimanında 45 dakika bekledikten sonra Havaş ile Göcek'e intikal ettik (adambaşı 17 YTL). Göcek anayoldan taksi ile saat 10:30 suları Port Göcek H pontonuna vardık (9 YTL). Transfer ve taksinin vakitten kazandırdığına karar verdik!

Alışverişimizi bitirdikten sonra tekneye yerleştik. Su tankları, gaz tüpleri, yanımızda bulundurmamız gereken evrak kontrol edildi. Eksikler giderildi. Saat 17:00 sularında marinadan ayrılıp mazotumuzu doldurduk. İlk gece Sarsala'da konaklayıp ertesi sabah, namazı takiben (hem horozumuz, hem Benhür çalar saat misali!!) Marmaris, Hisarönü Körfezine doğru yola çıkmayı planlıyorduk. Salı günü (bugün) hava sertleşeceğinden yol almak istiyorduk.

Sarsala'ya kadar herşey normaldi. Hatta otopilota takıp manzara bile seyrettik. Ta ki birisinin nazarı değene kadar!!! Sorarım şimdi kim o diye??? :-)) Koya geldiğimizde hava 20 knot civarında esiyordu. Tepeden geldiği için koyun içinde de rüzgar vardı. Koy tıklım tıklım, Ramazan Abi tonoz halatının başında, dümende ben, tonozcu Benhür. E iyi güzel. Yerim belli. Verdim tornistanı tekne ileri yol aldı. Haydaaa, dedim, manevrayı yeniden başlattım. Yedim mi bir zılgıt da bizim Kaptandan!! Biraz daha yüklendim, amaaan tekne ileri gidiyor yine. Hatta vites boşta iken de pervane dönüyor. Dön bakalım Göcek'e.. Anladık ki vites teli kopmuş. Biraz uğraştık, olacak gibi değil. Varan 1

Marinaya vardığımızda saat 20:30'u bulmuştu. Telsizle teknemizde arıza olduğunu, içeride bir yere giriş yapmak istediğimzi ve yardım talebimizi ilettik. C pontonuna doğru vites boşta, fakat hareket halinde yola devam ettik. C'ye döner dönmez motoru stop ettik. Bu sefer dümende Benhür Kaptanım, tonozda ben vardım. Tonozu bağladık, palamarcı arkadaş da ittire kaktıra bizi yerleştirdi. Sağolsun çocuklar, teli de alıp bizi karşılamaya gelmişler. Saat 21:30 civarı tel değişimi bitti, biz de yeni bir tecrübe daha edinmenin mutluluğu (!) ile Can Restorana doğru açlığımızı bastırmaya gittik.

Amacımız yine sabah erken yola koyulmaktı. Gelin görün ki gece boyu artarak süren rüzgar sabah saatlerinde bize "bugün de marinadasınız, oturun oturduğunuz yerde" dedi. Varan 2

Öğleden sonraya kadar batıdan esen zaman zaman 30 knot'ı bulan bir rüzgarla teknede mahsur kalmanın dayanılmaz hafifliğini yaşadık. Bayır tepmelerinin arası açılınca şansımızı denemeye karar verdik. Saat 15:00 sularında tekrar marinadan ayrıldık. Bu sefer de otopilot arızaya geçmez mi! Varan 3

Delikanlı denizci otopilot mu kullanır nidalarıyla yola devam ettik. Hatta Körfeze açılalım, Peksimet'i görelim dedik. Gördükte hakikaten ama kaba dalgaları pruvamızda!! Varan 4

Benhür'ün "çabuk dön kocaman 2 dalga geliyor" çığlıyla bismillah diyerek bağlanabileciğimiz bir koy arayışına girdik. Dalga boyu 2-3 m., hava batıdan (bizim pruvamızdan) 30-35 knot. Eh akşamın 6'sında her yer kapıldığı için Sarsala'ya geri döndük. Bir an dejavu olacak diye endişe etmedim değil hani. Tornistanı korkarak verdim ama birşey olmadı :-)) Başarıyla yanaştıktan sonra yemeğimizi yedik, teknemize döndük.

Hedefimiz sabah 5'te yola koyulmak. Perşembe günü Knidos'u dönmüş, Bodrum'a varmış olmamız lazım. Gerçi Knidos yarın da 35-40 esiyor ama bakalım, gün doğmadan neler doğarmış..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bir dahaki sefere Dalamandan Göcek Marinaya Transfer Alın 1-4 kişi 50 tl araç fiyatı hem zamandan hem paradan tasarruf size kullandığım firma via Rent a Car 'ı öneririm www.viarentacar.com 0532 6928271
yolunuz hep açık olsun kaptan