1 Eylül 2009 Salı

05.07.2009

Yeni Ekip, Yeni Macera

Rüzgarlı bir "Çiftlik" akşamında daha birlikteyiz...

Dün ayrılan ekibimizin yerini "Ankara Deniz Kulübü"nün nadide üyeleri aldı. Düşündük, taşındık Başkan, Sayman, Sekreter ve yeni üye olarak Yönetim kurulu kararlarımızı Rodos'ta yazalım dedik!

Öğleden sonra 3 civarı tonoz bırakıp sert rüzgarda Albatros marinadan ayrıldık. Hemen yelken basıp orsa seyri ile Marmaris'i arkamızda bırakmaya çalıştık. Tahmin edebileceğiniz gibi etrafa düşen yağış rüzgar olarak bize dönüyor! Bu sebeple yol almak da zorlaşıyor. Rota: Çiftlik koyu, Deniz Restoran, İbrahim'in yeri. Ana yelkenimizi camadanlı açtığımız için sular küpeşteyi ıslatıp dövse de broş yemedik, sıkıntı çekmedik, ancak serpintilerden nasibimizi aldık, sırılsıklam olduk. Olsun, zaten denize girememiştik, iyi oldu :-))

Çiftlik koyu sert bir vadinin denizle buluştuğu noktadadır. Bu sebepledir ki daimi rüzgarı vardır. Tepelerden koşarak iner, sizi şöyle bir silkeler. Girişindeki ada, saçak altı etkisi yapar, dalgayı keser. Fakat içeride esen 25 knot rüzgarda gelin yanaşıverin! Manevrayı neredeyse 1 mil öteden yapmanız gerekir. Tabi bu esnada etrafınızda fink atan jet skiler, su kayakçılar, kendini havuzda

zanneden yüzen tatilciler de cabası! Yanaştınız mı da denizi tertemiz, çivi gibidir. Sabah kahvesine gerek yok, atlayın cin gibi olursunuz evelallah.

Biz de yine sert esen rüzgarda hızlı bir manevrayla iskeleye yanaştık. Biraz ıslak, biraz sersemlemiş ama her zaman ki gibi mutlu :-)) Yemekte çipura, "cips" (patates kızartmasının yerel adı), bolca salata yedik. Kahvemizi, çayımızı içtik. Yorgun bir şekilde oturuyoruz.

Yarın sabah erkenden yola koyulup yine "kaçak" bir şekilde Rodos'a gitmeyi planlıyoruz. Tiyoları aldık, rüşvetimizi hazırladık: Yeni Rakı! Bakalım bizim uzonun etkisi ne kadarmış?

Macera devam ediyor, Türk karasularına girişte yazılarımız devam edecek.

Bizi izlemeye devam ediniz...