20 Ocak 2010 Çarşamba

25.10.2009


Shop & Miles Boat Show İzlenimlerimiz


Sevgili Denizciler,

Bu yazımda sizlere hem ilk defa denizde gerçekleştirilen "Shop&Miles Boat Show", hem de henüz inşaatı tamamlanmış MarinTürk İstanbul City Port (Pendik Marina) hakkındaki izlenimlerimizi aktarmak istiyorum.

Perşembe öğle saatlerinde Pendik'e vardık, arabamızı nereye koysak diye düşünürken marinanın otoparkını deneyelim dedik. Diğer marinaların aksine hem kapalı, hem açık otopark imkanı sunulmuş. 5 TL karşılığında güleryüzlü genç görevliler uygun bir yer gösteriyorlar.

Geniş bir terasa sahip giriş bölümünde henüz açılmamış mağazalar ile restoranları görüyorsunuz. Fuar ziyaretçilerini düşünerek yine Ülker Grubuna ait Cafe Crown ile Titanic isminde (yanlış hatırlamıyorsam!) bir pub-restoran hizmete girmiş. Rüzgarla birlikte hareket eden tenteler altında tekneler ve denizi doyasıya seyredebiliyorsunuz.

11 yüzer iskelesi, 752 bağlama kapasitesi ile 16.000 m2 ‘lik çekek alanında, 200 tona kadar yatların karaya çekilmesi ve denize indirilmesi, her türlü bakım ve onarımlarının yapılmasının mümkün olduğu belirtiliyor. MarinTurk'un bir diğer özelliği ise diğer tüm marinalarda Euro geçerli iken Türk Lirası ile çalışıyor olmaları. Söylendiğine göre bağlama ücretlerindeki kira artışı enflasyon oranında yapılacakmış. Her yıl %30-%40 civarındaki zamlar düşünüldüğünde hakikaten ilginç!

NTSR Fuarcılık tarafından bu sene 28.‘si düzenlenen İstanbul Shop&Miles Boat Show, 21-26 Ekim tarihleri arasında Türkiye’nin en yeni ve en büyük yat limanı olan MarinTürk İstanbul City Port’da ilk defa denizde gerçekleştirildi. 178 firma ve 585 ulusal ve uluslararası marka temsil edilmiş. Marina'da boyları 3 ile 50 metre arasında değişen 273 tekne sergilenmiş. Yalnız bu rakamlar sizi yanıltmasın. Ne yazıkki marinanın inşaası devam etmekte olduğundan geçtiğimiz yıllardaki katılımcı birçok firma bu yıl fuarda yer almamıştı. Hatta şöyle bir örnek vereyim: zincir ve led ışıklandırma araştırması yapmak durumundaydık ve bir tane bile firma bulamadık!

Motoryatlardan bahsetmeyeceğim, çünkü ilgilenmedik. Ama bir tanıdığımız 43 ft.lik Baia teknesini satıyor, isteyen olursa bilgi verebilirim.

Top Leisure, Orana 44 (katamaran), Jeanneau 36i, 39i, 39DS, 42i, 42DS, 44i, 45DS, 49i, 50DS ve merakla beklenen 2010 model Sun Odyssey'lerin en büyüğü 57'yi sergilemekteydi. Lumboz ve tavan pencereleriyle iç mekanda güneş ışığından maksimum fayda sağlanmış. Harken elektrikli vinçler ve furling sayesinde az mürettebatla seyir olanağı sunmakta. Sarmal sistem sayesinde kolay işleyen bir bot garajı bulunuyor. Ayrıca standart olarak Volswagen Marine TDI-140-5 kullanılmış. Fiyatı 400.000 Euro! 57'yi gezebilmek için randevu alınması gerekmekteydi. Biz de diğer tüm modelleri gezme imkanına zaten sahip olduğumuzdan 57 için rezervasyonumuzu yaptırdık. Çok güzel bir tekne ama gelin görün ki çok ama çok büyük. Hani bir tabir vardır "salon, salon-a-manger" (salon, salomanje) diye, işte aynen öyle!


Tezmarin, Oceanis 31, 37, 40, 46, 50, 54, performans yelkenlisi First 40 ve katamaranı Lagoon 440 modelini getirmişti. Açıkçası değişik bir modeli olmadığından şöyle bir baktık geçtik. Fakat Vedat Tezman'ın "Mazda" adına yarıştığı tekneyi görme fırsatımız oldu. Amiral teknesi Oceanis 54'ün fiyatı 256.000 Euro



Franken & Meer Yatçılık serinin 32, 40, 43 ve yeni 55 modellerini getirmiş. Tasarımı Bruce Farr’a ait olan Bavaria Cruiser 55, kategorisinde en geniş iç alana sahip tekne olarak kabul ediliyor. Teknenin arkasındaki 3.10 m’lik botu, motoru ile birlikte saklayabilen teak kaplı elektrikli platformu aynı zamanda yüzme platformu olarak da kullanılabiliyor.






Dufour ise yeni temsilcisi PUPA Yat ile "Grand Large" diye adlandırdığı "ödüllü" 525 modelini sergilemekteydi. Oldukça etkileyici bir tekne. Aslında beklediğimiz 405 idi, ama onu da Çeşme'de görmeye gideceğiz. Dufour, ne yazıkki Türkiye'de henüz hakkettiği yere gelemedi. Pupa ile sularımızda sıkça görüleceğini düşünüyoruz. Tekne almak isteyenler lütfen bu markayı gözardı etmesinler.

Elan, Argolis'ten Solo Denizcilik'e geçtiğinden beri charter'dan bireysel kullanıcıya yöneldi. 450, Impression 434 ve 340 modellerini gezebildik. 248.000 Euro etiketli Elan 450, A tipi “okyanus geçebilir” sertifikasına, standart D-2-55 Volvo Penta Sail Drive'a sahip. Opsiyonel olarak 75 HP motor seçeneği de bulunmakta.
Feeling 44 ve 36 Türkiye'de ilk defa bu fuarda sergilendi. Özellikle 44'ü çok beğendik. İki modelde de yaşam alanları diğer markalara göre daha geniş. Harita masası, yemek masasının hemen ardına, teknenin tam merkezine yerleştirilmiş. Fiyat 213.000 Euro.

Bu marka ve modellerin dışında J-122, Bodrum yapımı Likia 40, Harmony Lockwind, Çorlu'da üretilen Sensei 9, Yeşim - Tonguç Tokol çiftinin “Yosun” kızları da diğer sergilenen yelkenli teknelerdi.

İpragaz “dünyada bir ilk” olan “Marinegas” projesiyle fuarda yer almıştı. Dıştan takma motorlardan büyük motoryatlara kadar kullanım alanı olan Marinegas’ın Kyoto Protokolü çerçevesinde “çevreci” bir ürün olarak geliştirildiği belirtildi. LPG denize indi :-))
Tes Konfeksiyon (HH ve Gill), Solo Denizcilik (Henrry Lloyd) ve West Marin ise konfeksiyon ürünlerini indirimli olarak satmaktaydı.

Bu fuarda ikinci el teknelere de yer ayrılmıştı. Yelkenli sayısı tek-tük olsa da bolca ikinci el motoryat bulma imkanı mevcuttu.

Bir başka pontonun baş tarafına Zeren Denizcilik tarafından AR-GE çalışmalarında geliştirilen yusyuvarlak “Deniz Evi” bağlanmıştı. Seyirden çok koylarda bağlamaya uygun olarak üretilen bu modelin kongre mekanı, otel ya da “yüzer ev” olması düşünülüyor. Kahraman Sadıkoğlu'na duyurulur :-))

Shop&Miles Boat Show, belli ki bu kadar ilgi göreceğini beklemiyordu. Biz keyif aldık, ama katılımcı firma sayısının azlığına üzüldük. Dileriz ki önümüzdeki yıllarda dünyanın sayılı tekne fuarlarından biri haline gelir, sergilenen tekne ve ürün sayısı da kat be kat artar.

Bizim gözümüze takılanlar bunlardı.

Hiç yorum yok: